Samen voor Slim Statiegeld: aanstelling woordvoerder Liesbet Sommen

Evere, 6 september 2023 ​ - Voortaan kan je met al je vragen over digitaal statiegeld terecht bij de nieuwe woordvoerder van “Samen voor Slim Statiegeld”, Liesbet Sommen. Samen voor Slim Statiegeld is een platform opgericht door Fevia en Comeos, de federaties die de voedings-en retailsector vertegenwoordigen, en Fost Plus. Samen met een projectteam werkt de groep aan de uitrol van een slim, digitaal statiegeldsysteem, via haalbaarheidsstudies en pilootprojecten. Dit statiegeldsysteem kan in 2025 ingevoerd worden na een beslissing van de deelstaatregeringen in België.

Het platform “Samen voor Slim Statiegeld” gelooft sterk dat het digitale statiegeld de beste oplossing is in de Belgische context. Daarom wordt het projectteam uitgebreid met Liesbet Sommen als nieuwe woordvoerder. Zij zal alle persrelaties en externe communicatie verzorgen. Ze zal bovendien ook instaan voor de Public Affairs contacten rond het project.

Liesbet Sommen

Woordvoerder, Samen voor Slim Statiegeld

Persberichten in je mailbox

Over Samen voor slim statiegeld

Slim statiegeld is een project ontwikkeld, voorgesteld en ondersteund door de producenten en verkopers van dranken, hun respectievelijke federaties Fevia en Comeos, en Fost Plus.